Yamaha Mt-125 kolejny nowy pojazd egzaminacyjny
2020 rok przyniósł wiele zmian w pojazdach egzaminacyjnych w WORD Warszawa.Po Junaku 902 w kategorii AM przyszła też zmiana w kategorii A. Stara zasłużoną Hondę cbf125 zastąpiła YAMAHA 125 ABS.
Tak więc do dyspozycji naszych kursantów teraz mamy YAMAHĘ z 2016 roku. (identyczna jak w WORD)
Poniżej kilka słów o tym motocyklu:
MT-125 to motocykl zbudowany na bazie R125, wersji naked ze znacznie podniesioną, ergonomiczną i zarazem wygodniejszą pozycją. Nowa 125 wpisuje się w charakter serii MT tak samym wyglądem, jak i wielką frajdą płynącą z jakości jazdy. Zawieszenie typu upside-down, perfekcyjne wykonania motocykla, oba hamulce tarczowe, silnik, w klasie 125 tworzą doskonałą maszynę i naprawdę ciężko znaleźć motocykl, który pod tymi względami mógłby dorównać MT-125.
Wizualnie nasza 125 sprawia wrażenie, że mamy do czynienia z motocyklem dużo większej pojemności. Efekt wizualny został uzyskany głównie za sprawą osłaniającego duł silnika pługu, oraz charakterystycznych dla linii MT dużych mocno wyeksponowanych airboxów, które stanowią prawdziwą ozdobę motocykla. Sylwetkę wzmacnia ładna aluminiowa rama i nisko poprowadzony, sporych rozmiarów reflektor wyposażony w ledowe światła pozycyjne.


niskich. Za zatrzymanie poskramiacza serc wielkich miast odpowiada tarczowo-bębnowy układ hamulcowy, który według użytkowników sprawnie radzi sobie nawet w deszczowej aurze. Motorowery Junaka znane są z bezkonkurencyjnych kosztów eksploatacyjnych i serwisowych. Model 902 nie odstaje od tej reguły, odznaczając się niebywale niskim spalaniem. 15 litrowy zbiornik paliwa w zestawieniu ze spalaniem poniżej 3 litrów sprawi, że na pobliskiej stacji benzynowej żaden z użytkowników nie dostanie karty stałego klienta. Tak niskie koszty eksploatacji pozwalają na prowadzenie „tanich kursów” i bycie konkurencyjnym na rynku szkoleń motocyklowych Kolejnym atutem „902-ki” jest także ciekawa linia nadwozia oraz ogólny dizajn, który ma wiele wspólnego z większym modelem 121. Głębia czerni trójramiennych felg połączona z krótkim wydechem i opływowym bakiem czynią z niego bardzo atrakcyjny kąsek. Mniejsza jednostka napędowa co prawda gorzej prezentuje się niż w modelu 121, choć i w tym przypadku nie ma powodów do narzekań. Dual-sportowe ogumienie o wysokim profilu nie dość że wygląda zadziornie , to ponadto zachęca do wypadów za miasto na mniej utwardzone szlaki. Mimo niewielkiej ceny zakupu motorower od Junaka oferuje posiadaczom zadziwiająco dużo. Znajdziemy w nim rozbudowane zegary ze wskaźnikiem poziomu paliwa i kontrolkę neutralnego biegu, komfortowe zawieszenie oraz optymalnie wyprofilowaną kierownicę i kształt siedziska. Dzięki temu nawet w dalekiej trasie jeździec rozgości się za sterami modelu 902, a osprzęt Junaka zagwarantuje o jego jak największą wygodę.



