Po zdanym egzaminie teoretycznym, idziemy na plac manewrowy i wykonujemy kolejne zadania egzaminacyjne.

  1. Sprawdzenie podstawowych elementów, mających bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy:
    1. Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego (poziom płynu powinien być ponad kreską, która wyznacza minimum)
    2. Sprawdzenie poziomu oleju silnikowego (poziom oleju powinien znajdować się pomiędzy minimum a maximum – sprawdzamy poprzez wyciagnięcie wskaźnika, przetarcie go, ponowne włożenie i znów wyciagnięcie i odczytanie poziomu oleju)
    3. Sprawdzenie naciagu łańcucha (łańcuch sprawdzamy na środku między zębatkami, jego ugięcie nie powinno być większe niż 2 centymetry).
  2. Sprawdzanie świateł motocykla – włączamy i sprawdzamy czy świecą:
    1. Światła pozycyjne/postojowe – przód, tył i podświetlenie tablicy rejestracyjnej – zapalają się po przekręceniu stacyjki
    2. Kierunkowskazy – lewa strona (przód i tył), prawa strona (przód i tył) – stacyjka przekręcona
    3. Sygnał świetlny (blinda) – stacyjka przekręcona
    4. Sygnał dźwiękowy (klakson) – stacyjka przekręcona
    5. Światła stop – naciskamy hamulec ręczny i sprawdzamy, potem naciskamy hamulec nożny i również sprawdzamy – stacyjka przekręcona
    6. Światła mijania – odpalamy motocykl – światła zapalają się automatycznie
    7. Światła drogowe – odpalamy motocykl i przełączamy przełącznik świateł
  3. Przeprowadzenie motocykla na odleglość 5 metrów bez pomocy silnika
    1. Zdjęcie motocykla z podpórki
    2. Przemieszczenie go na odległość 5 m bez pomocy silnika
    3. Podparcie motocykla na podpórce (dopiero po pełnym podparciu motocykl ma stabilną pozycję, zadanie jest zakończone i wykonane poprawnie!)
  4. Przygotowanie do jazdy:
    1. Wsiadamy na motocykl i składamy podpórkę
    2. Naciskamy hamulec ręczny i sprawdzamy ugięcie amortyzatora (czy się nie blokuje)
    3. Sprawdzamy płynność ruchów kierownicy – kręcimy nią mocno w prawo i lewo – sprawdzamy czy się nie przycina, czy ruchy są płynne
    4. Ustawiamy lusterka – w prawym lusterku mamy widzieć prawe ramię i przestrzeń za motocyklem w lewym analogicznie
    5. Zgłaszamy egzaminatorowi że jesteśmy gotowi do jazdy i wjeżdżamy na ósemkę.