Po zdanym egzaminie teoretycznym, idziemy na plac manewrowy i wykonujemy kolejne zadania egzaminacyjne.
- Sprawdzenie podstawowych elementów, mających bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy:
- Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego (poziom płynu powinien być ponad kreską, która wyznacza minimum)
- Sprawdzenie poziomu oleju silnikowego (poziom oleju powinien znajdować się pomiędzy minimum a maximum – sprawdzamy poprzez wyciagnięcie wskaźnika, przetarcie go, ponowne włożenie i znów wyciagnięcie i odczytanie poziomu oleju)
- Sprawdzenie naciagu łańcucha (łańcuch sprawdzamy na środku między zębatkami, jego ugięcie nie powinno być większe niż 2 centymetry).
- Sprawdzanie świateł motocykla – włączamy i sprawdzamy czy świecą:
- Światła pozycyjne/postojowe – przód, tył i podświetlenie tablicy rejestracyjnej – zapalają się po przekręceniu stacyjki
- Kierunkowskazy – lewa strona (przód i tył), prawa strona (przód i tył) – stacyjka przekręcona
- Sygnał świetlny (blinda) – stacyjka przekręcona
- Sygnał dźwiękowy (klakson) – stacyjka przekręcona
- Światła stop – naciskamy hamulec ręczny i sprawdzamy, potem naciskamy hamulec nożny i również sprawdzamy – stacyjka przekręcona
- Światła mijania – odpalamy motocykl – światła zapalają się automatycznie
- Światła drogowe – odpalamy motocykl i przełączamy przełącznik świateł
- Przeprowadzenie motocykla na odleglość 5 metrów bez pomocy silnika
- Zdjęcie motocykla z podpórki
- Przemieszczenie go na odległość 5 m bez pomocy silnika
- Podparcie motocykla na podpórce (dopiero po pełnym podparciu motocykl ma stabilną pozycję, zadanie jest zakończone i wykonane poprawnie!)
- Przygotowanie do jazdy:
- Wsiadamy na motocykl i składamy podpórkę
- Naciskamy hamulec ręczny i sprawdzamy ugięcie amortyzatora (czy się nie blokuje)
- Sprawdzamy płynność ruchów kierownicy – kręcimy nią mocno w prawo i lewo – sprawdzamy czy się nie przycina, czy ruchy są płynne
- Ustawiamy lusterka – w prawym lusterku mamy widzieć prawe ramię i przestrzeń za motocyklem w lewym analogicznie
- Zgłaszamy egzaminatorowi że jesteśmy gotowi do jazdy i wjeżdżamy na ósemkę.