Zapisz się na jazdy Pokaż wolne terminy

nowy motocykl na kat AM

nowy motocykl na kat AM

Jak zawsze jesteśmy na czele peletonu zmian. Od końca zeszłego sezonu w WORD Warszawa motocyklem egzaminacyjnym w zakresie kategorii AM jest motorower JUNAK 902. 

kilka słów o tym motocyklu –  Junak 902 niewątpliwe plasuje się w czołówce motorowerów produkowanych na dalekim wchodzie. Po mimo pochodzenia do jakości wykonania, użytych rozwiązań konstrukcyjnych i stylistyki nie można mieć zarzutów. Nie znajdziemy w nim oczywiście chłodzenia cieczą, sześciobiegowej skrzyni czy oświetlenia w technologii LED jak to ma miejsce u japońskiej i włoskiej konkurencji, aczkolwiek sprawdzone i proste rozwiązania są w przypadku Junaka jego największą zaletą. Motorower jest napędzany jednocylindrowym silnikiem o chłodzonym powietrzem o pojemności 49 cm³ i generującym przerażająca moc 3,5 KM.  To własnie te cechy idealnie sprawują, że nauka jazdy tym motocyklem jest i efektywna i bezpieczna. Jednocześnie jednoślad ten jest zwinny i żwawy, sprawnie rozpędza się do ustawowej prędkości 45 km/h. Pomaga mu w tym niska masa, wynosząca z uzupełnionym paliwem i olejami jedynie 96 kilogramów jak i nisko położony środek ciężkości co wiąże się z obniżeniem siedziska. A to z kolei prowadzi do zwiększenia pewności dla osób niskich. Za zatrzymanie poskramiacza serc wielkich miast odpowiada tarczowo-bębnowy układ hamulcowy, który według użytkowników sprawnie radzi sobie nawet w deszczowej aurze. Motorowery Junaka znane są z bezkonkurencyjnych kosztów eksploatacyjnych i serwisowych. Model 902 nie odstaje od tej reguły, odznaczając się niebywale niskim spalaniem. 15 litrowy zbiornik paliwa w zestawieniu ze spalaniem poniżej 3 litrów sprawi, że na pobliskiej stacji benzynowej żaden z użytkowników nie dostanie karty stałego klienta. Tak niskie koszty eksploatacji pozwalają na prowadzenie „tanich kursów” i bycie konkurencyjnym na rynku szkoleń motocyklowych  Kolejnym atutem „902-ki” jest także ciekawa linia nadwozia oraz ogólny dizajn, który ma wiele wspólnego z większym modelem 121. Głębia czerni trójramiennych felg połączona z krótkim wydechem i opływowym bakiem czynią z niego bardzo atrakcyjny kąsek. Mniejsza jednostka napędowa co prawda gorzej prezentuje się niż w modelu 121, choć i w tym przypadku nie ma powodów do narzekań. Dual-sportowe ogumienie o wysokim profilu nie dość że wygląda zadziornie , to ponadto zachęca do wypadów za miasto na mniej utwardzone szlaki. Mimo niewielkiej ceny zakupu motorower od Junaka oferuje posiadaczom zadziwiająco dużo. Znajdziemy w nim rozbudowane zegary ze wskaźnikiem poziomu paliwa i kontrolkę neutralnego biegu, komfortowe zawieszenie oraz optymalnie wyprofilowaną kierownicę i kształt siedziska. Dzięki temu nawet w dalekiej trasie jeździec rozgości się za sterami modelu 902, a osprzęt Junaka zagwarantuje o jego jak największą wygodę.